2011. július 23., szombat

A lélek anatómiája



Az alábbi történet Dr. Caroline Myss elismert energiagyógyász tollából származik. Energiagyógyásszá válása fordulópontjának tekinti az indián asszonnyal való találkozását.

Talán az "igazság" és a "valóság" csupán felfogás kérdése, gondoltam. Könnyen lehet, hogy ez idáig pusztán fél szemmel tekintettem a világra, mindössze egyetlen sarokból láttam az épületet, s tapasztalataimat kizárólag olyanokkal osztottam meg, akik szintén hiányában voltak a teljes perspektívának. Tudatára ébredtem annak, hogy a másik szemet is ki kell nyitnom végre, s el kell távolodnom a saroktól. Újságírói tanulmányaim befejezése után egy nyarat Alaszkában akartam dolgozni. Barátaimmal Seattle-be utaztunk, ahol kompra szálltunk, majd megérkeztünk Hainesbe. Elfoglaltuk a szobánkat, de túlságosan fel voltam pörögve, így inkább sétára indultam a városban. A teherautó sofőrje megállt mellettem, s megkérdezte, merre tartok. Azt mondta, ugorjak be a kocsiba, amit meg is tettem és egy ódon kétemeletes épület előtt tett ki. 
- Menjen fel a második emeletre - mondta. Az asszonyt, aki ott lakik, Rachelnek hívják. Menjen és beszélgessen vele, majd magáért jövök. 
Azt tettem, amit a férfi javasolt. Egy nyolcvanas éveinek elején járó amerikai bennszülött asszony nyitott ajtót, s így fogadott. 
- Jöjjön csak, fáradjon be. Készítek egy jó meleg teát. - Így követelte az alaszkai etikett. Alighanem mindennapos eseménynek számított, hogy valaki felugrik hozzá teázni és beszélgetni. 
Miközben álmodozva ültem Rachel otthonában, úgy éreztem, mintha két különböző világ határmezsgyéjén tartózkodnék. A lakás egyik felét az orosz kultúrára jellemző tárgyak dísztették, a hajlék másik fele a kisméretű totemoszloppal, és a falon függő indián takaróval az atabaszk indián kultúrát tükrözte. Rachel elmesélte, hogy félig orosz, félig atabaszk származású, és hogy már Alaszka állammá válása előtt is a területen élt. 
-Látja azt a takarót a falon? Nagyon különleges darab. Az atabaszk kultúrában takarókészítőnek, dalszerzőnek lenni vagy bármilyen foglalkozást űzni rendkívül tiszteletreméltó és megbecsülést érdemlő dolog. Ha egy dalt akarunk elénekelni, engedélyt kell kérnünk a szerzőjétől, mert az a dal szerzőjének lelkét is magába foglalja. Ha takarókészítő vagy, tilos takaró szövésébe kezdeni, ha nem vagy biztos benne, hogy elég hosszú ideig élsz a befejezéséhez.Ha úgy érzed, elérkezett az idő, és meg kell halnod, egy bizonyos szertartás kell elvégezned valakivel, aki beleegyezik, hogy végrehajtja helyetted a feladatot, mivel munkádat nem hagyhatod befejezetlenül. Ha így tennél, lelked egy részét visszahagynád. 
- Az a takaró már majdnem elkészült, mikor a Nagy Szellem megjelent az asszony álmában, aki szőtte, s közölte vele, készülődjön, mert hamarosan elhagyja a földet. Az asszony megkérdezte a Szellemet, nem élhetne-e mégis addig, míg elkészül a takaróval,  a Szellem pedig igent mondott. A takaró elkészülte után két nappal távozott el. Szelleme a takaróban lakozik, méghozzá jó módon és erejének teljében, és az a takaró erőt ad nekem. 
-Az élet egyszerű - mondta Rachel. - Azért születünk, hogy gondoskodjunk egymásról és törődjünk a földdel. Azután megtudod, hogy életidőd a végéhet közeledik, és meg kell tenned a távozáshoz szükséges előkészületeket, hogy ne hagyj hátra befejezetlen ügyeket. Ki kell mentened magad, át kell adnod törzsi kötelezettségeidet, és el kell fogadnod a törzstől tagjainak háláját és szeretetét az időért amit velük töltöttél. 
- Holnap este egy szertartáson fogok részt venni, egy potlach ceremónián. Egy férfi elhagyni készül a földet, és minden tulajdonát átadja a törzsnek. Ruháit és szerszámait egy hosszúkás tálba helyezi. A törzs jelképesen elfogadja személyes tárgyait, ami azt jelenti hogy minden törzsi kötelezettséges alól felmentik, így bevégezheti szellemének munkáját, azután elhagy bennünket. - mondta Rachel. 
Teljesen elképedtem Rachel higgadtságán és tárgyilagos hozzáállásán, nyoma sem volt benne a saját kultúránkban mindennapos halálfélelemnek. 
- Honnan tudja a férfi, hogy meg fog halni? Beteg talán? - kérdeztem.
Ó - sóhajtott Rachel - , elment a varázslóhoz. A varázsló szemügyre vette energiáit. Energiái elárulták a varázslónak, hogy mi történik vele. 
- Honnan tudja a varázsló ezeket a dolgokat? 
- Mondja csak, hogy lehet, hogy maga nem tud ezekről a dolgokról? Hogyan élhet valaki anélkül, hogy tudná mi történik szellemével és saját szelleme milyen milyen üzeneteket küld neki? Mindenki elmegy a varázslóhoz, hogy megtudja, mit akar közölni vele szelleme. Néhány évvel ezelőtt a varázsló azt mondta nekem, "hamarosan törött lábbal fog sántikálni, ha nem ügyel a járására." Jól tudtam, nem fizikai lépéseimre céloz ezzel. Arra utalt, nem voltam becsületes, mert egy másik asszony férje után áhítoztam. Arra volt szükségem, hogy soha többé ne találkozzam a férfival. Nem volt könnyű, mert őszintén szerettem azt az embert. Szellemem azonban megundorodott becstelenségemtől. Egy időre elmentem innen, és amikor visszatértem, ismét egyenes gerinccel járhattam az emberek között. 

Amikor hazatértem Alaszkából, szellemem nem érkezett meg testemmel együtt. Hónapokba telt, míg e két részemet valahogyan újra tudtam egyesíteni. Rachellel való találkozásom előtt soha nem gondolkoztam úgy szellemünk vagy lelkünk erejéről, ahogyan azt Rachel ismertette meg velem. Soha nem gondoltam volna, hogy szellemünket minden tettünkbe beleszőjük, és összefűzzük mindenkivel, akivel csak az élet útján találkozunk. Az sem merült fel bennem soha, hogy életemmel kapcsolatos döntéseim szellemem juttatják kifejezésre, vagy befolyásolhatják egészségemet. 
Most már értem, hogy a Rachel által példázott érzelmi és fizikai gyógyulás hűen tükrözi, hogy a szimbolikus látásmód alkalmazása mi módon formálhatja át életünket. Jóllehet, akkor még nem sejtettem, a vele töltött délután az energiákkal való gyógyításba való bevezetésemet szolgálta. Amikor még csupán ismerkedtem az intuíció használatával, nem ismertem fel a betegség, gyógyulás és a személyes belső erő között fennálló összefüggést, ma már azonban úgy gondolom, az egészség alapjai a belső erőn nyugszanak. Mostanában Rachel szavaival élek, amikor felvilágosítom az embereket arról, negatív dolgokba szőtték szellemüket, és hogy a gyógyuláshoz egy kis időre vissza kell vonulniuk., vissza kell vonniuk a szellemüket, és ismét meg kell tanulniuk egyenes gerinccel járni. Óriási előnyt jelentene számunkra, ha követni tudnánk ezeket az egyszerű útmutatásokat, mert lelkünk valójában egész életünket felöleli, és valamennyi komoly döntésünket magába foglalja. Ilyen egyszerű az élet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése